Sivut

perjantai 31. lokakuuta 2014

Apua ahdistukseen

Ootteko te kovia stressaamaan, vai osaatteko ottaa rennosti?
Mä oon aina ollut sellainen jännittäjä. Muistan kun pienenä en saanut unta jos seuraavana päivänä oli vaikka koulukuvaus. Niinkin pieni arjesta poikkeava juttu sai mut hermostumaan.
Tää piirre, ominaisuus tai mikä nyt onkaan, on vaan vahvistunut mussa iän myötä. Oon yrittänyt hallita sitä, mutta ei se aina oo niin helppoa. Nyt kuitenkin löysin pientä jeesiä, aika yllättävästä jutusta!

En oo mikään erityinen luomu- ja luonto-intoilija. Arvostan kyllä luonnonmukaisuutta, mutta harmittavan vähän se näkyy arjessani. Ruokakaupassa ostan aina mahdollisuuksien mukaan kotimaista, mutta muutoin hinta ratkaisee aika paljon. En tarkoita, etteikö luomutuotteita voisi saada edullisesti, en vaan oo tutkinut asiaa sen kummemmin! Kosmetiikkatuotteiden kanssa oon aika peruspirkko, ostan yleensä hyväksihavaittuja juttuja tavallisilta markettimerkeiltä.

Äitini oli jostain lukenut/kuullut Bachin Rescue Remedy kukkauutetipoista. Pienen googlailun jälkeen halusin heti kokeilla, josko niistä olis mulle apua. Mikäli keskustelupalstoja on uskominen, niin kantsii ainakin kokeilla!

Terveysapila.fi kertoo tuotteesta näin:

Rescue Remedy -aputipat on luonnollinen keino hillitä rauhattomuutta ja jännittyneisyyttä. Rescue Remedy rauhoittaa ja rentouttaa oloa esimerkiksi ennen tenttiä, ajokoetta tai haastattelua. Myös lento- ja hammaslääkäripelkoon ja apuna elämänmuutoksissa. Pitää keskittymiskyvyn skarppina, eikä aiheuta tokkuraista oloa.

Ainesosat

Tri Bachin kukkauutteet: päivännouto (Helianthemum nummularium), saksankärhö (Clematis vitalba), jättipalsami (Impatiens glandulifera), sarjatähdikki (Ornithogalum umbellatum, Rescue) ja mustaluumu (Prunus cerasifera), joka on säilötty viinitisleeseen, jossa 27% alkoholia. 


Olen nyt tämän viikon jokaisena päivänä ottanut 4 kertaa 4 tippaa. Aamulla ja illalla oon sekoittanut ne veteen ja siitä onkin tullut  jo "kukkavesi" -käsite. :D Päivällä ja iltapäivällä oon laittanut tipat suoraan kielelle. Voi olla, että kyseessä on vaan jonkinlainen lumevaikutus, mutta mulla on ihan oikeasti ollut parempi olo. Reippaampi, mutta rennompi. Luin tosiaan netistä paljon kokemuksia kyseisestä tuotteesta, ja moni oli tehnyt niin että "totutti" itsensä ensin tippoihin käyttämällä niitä joka päivä ja sitten myöhemmin ottamalla niitä vain "täsmänä". Näin ajattelin itsekin toimia, saapa nähdä kuinka sitten pidemmällä aikavälillä toimii.



Mitäs mieltä te olette? Vaikuttaako ihan huuhaalta? Meitsi suosittelee ainakin kokeilemaan, jos samanlaisia oireita esiintyy! :)




Hurrrrjaa Halloweeniä ja ennenkaikkea rentoa viikonloppua! xx

T: Hanna

4 kommenttia:

  1. Hei onpa kiva kuulla et noist on apua! :)

    VastaaPoista
  2. Mä oon joskus imeskellyt sellasia pastilleja ennen jänniä juttuja ja ne ainakin tuntui vähän auttavan. Täytyy varmaan joskus kokeilla noita tippojakin - tuppaan kans jännittämään ihan liikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa ainakin kokeilla! :)
      Sä oot kyllä rohkea, kun oot muuttanut ulkomaille! Mulle se olis ihan liian kova paikka, just ton stressin ym. siihen liittyvän takia. Hatun nosto sulle! :>

      Poista