Sivut

lauantai 20. kesäkuuta 2015

Juhannus ja mitä teen kun ärsyttää

Heeei! Hyvää juhannuspäivää! Onko sielä muita kaupunkijuhannuksen viettäjiä?

Mä oon yleensä aina ollut jossain mökkeilemässä juhannuksen. Vuosi sitten oltiin kaverin kaverin möksällä Kymijoen rannassa ja löysin itseni ihan oikeasti ojan pohjalta...... Sitä edellisenä juhannuksena täytin 20 vuotta ja olin silloisen poikakaverini perheen mökillä ja ajettiin myös monta tuntia mun perheen luo missä mua oltiin vastassa skumppalasien kera!

Nyt ollaan oltu Lilon kanssa kahdestaan kotona, koska mulla on huomenna työpäivä ja mökille olis ollut niin pitkä matka mennä vain yhdeksi päiväksi. Pakko myöntää, että on ollut hiukan haikea olo. Lämmitin kuitenkin saunan ja keräsin kukkia! :D (En noita kuvissa näkyviä, ne on Bauhaussista.:-))



Mulla on joitain vähän rituaalimaisia juttuja, mitä teen kun joku asia ärsyttää tai on paha mieli tai kaipaan muuten vaan piristystä. Erityisesti ärsytykseen auttaa viime postauksessakin mainitsemani siivous! Siihen saa purettua ylimääräisen (vihaisen) energian ja siistissä kodissa harvoin suututtaa yhtä paljoa, kuin sotkuisessa.

Jos kuitenkin on jo siistiä ja kaipaat jotain vähän rauhallisempaa mutta piristävää toimintaa, niin tässä mun vinkit:

- Jos mahdollista, lämmitä sauna ja ota kunnon löylyt. Myös kuuma suihku on hyvä!
- Hiusnaamio, kasvonaamio ja kuorinta.
- Sheivaa sääret ja kainalot. Suosittelen tarpeeksi uutta terää ja jotain sheivausvaahtoa/geeliä/kookosöljyä, jotta säästytään haavoilta ja uudelta harmitukselta.
- Jos ei ole kiire, älä föönaa hiuksia vaan kiedo pyyhe turbaaniksi ja anna hiusten imeä kaikki mahdollinen kosteus itseensä.
- Muista kosteutus myös muuten: sopivan ihanan tuoksuinen vartalovoide ja iso lasi limpparia.
- Kylppärihommien jälkeen kietoudu kylpytakkiin tai laita mukavin oloasusi päälle ja lakkaa sekä varpaiden että sormien kynnet.
(- Muista taustamusiikki koko ajan!)
- Kun kynsilakka kuivuu, älä tee mitään, mikä voisi turmella juuri tehdyn työn! Minimoidaan riskit, ettei vaan ala suututtaa! Katso Netflixiä tai lue jotain. (Mä en ikinä malta oottaa tarpeeksi kauan, ja lähes poikkeuksetta lakkaukset menee ihan pipariksi...)

Vieläks harmittaa? Itselläni ainakin pieni kotikutoinen spa-hetki auttaa aina! ♥


Tässä on muuten meidän kylppäri, se ei ookkaan näkynyt vielä blogikuvissa. :-) Se on edellisten kotijeni vessoihin/kylppäreihin verrattuna val-ta-va! Tässäkin on siis wc samassa, mutta jää kuvan oikean reunan ulkopuolelle, kuten myös pesukone. Ja lattialämmitys, AH!



Tattadadaa, tämä on muuten sadas postaukseni! Olisin halunnut tehdä jotain vähän spessumpaa, mutta mun oma kone ei käynnisty, eikä tässä T:n koneella oo oikein matskua... Toivottavasti saan omani pian kuntoon, onneks siinä on vielä takuuta jälellä.

Palaillaan, pus!



T. Hanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti