Sivut

lauantai 18. heinäkuuta 2015

Bussitarinoita ja kesäkuvia









Voi miten kesäisiä nämä kuvat! Ja sattuipa asukin tallentumaan pitkästä aikaa, tykkäsin tosta ite kyllä kovasti. :-) 

Oon muuten nyt tänä kesänä matkustanut bussilla varmaan yhtä paljon tai jopa enemmän kuin vuoteen tai pariin. Oon asunut ja asun edelleenkin aika lyhyiden matkojen päässä koulusta ja keskustasta, mutta töihin meen bussilla ja uutuuden viehätyksen takia se on musta varmaan ollutkin niin mukavaa. :-D Ainoastaan kerran oon myöhästynyt ja siten mennyt taksilla töihin... Ja eilen painoin vahingossa liian aikaisian stoppia ja sit huusin refleksinomaisesti "EIKU OHO hups sori ei vielä!" johon kuski vastasi "Kiitos." Mitä kiitos? :-D Ole hyvä vain... Eilen myös kuulin ekaa kertaa, kun joku kutsui bussia "nysseksi". Kuulemma joku tamperelainen juttu (nysse tulee...), mutta ei sitä oikeesti kukaan käytä. Paitsi tämä kovaääninen kanssamatkustaja herra. Hänen ystävänsä kuulemma ajaa nysseä työkseen, ja hän on sanonut että Vatiala kuuluu ykkösvyöhykkeeseen. Selvä. Alkuviikosta taas eräs bussillakulkija ihan selvästi vain esitti lukevansa kirjaa!!! Varmaan vakoili jotakuta.. Hänellä oli joku pokkari luonnottoman korkealla lähellä kasvojaan, mutta silmät tiiraili selvästi ihan eri suuntaan, sitä paitsi ei kukaan voi lukea aukeamaa niin nopeasti.

Sitäkin olen ehtinyt tässä miettimään, kuten varmaan moni muukin, että mikä siinä on niin vaikeaa SANOA, että jää seuraavalla pysäkillä?? Monesti olen istunut bussissa sellaisen tuppisuun viereen, joka oman pysäkin lähestyessä alkaa ähistä ja puhista ja tunkea kohti käytävää, vaikka voisi vaan sano "mä jäisin tässä". 

Mut hei, ei mulla muuta. :-D Sopiko postauksen teksti ja kuvat kuin hyvin yhteen..? 


Ihanaa viikonloppua! <3


T. Hanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti