Sivut

perjantai 28. elokuuta 2015

Askartelukärpänen osa 1

Moikka!

Syksy on perinteisesti uuden aikaa, opiskelijoilla alkaa uusi lukuvuosi, monilla uudet harrastuskaudet ja duunipaikoilla käynnistellään uusia projekteja. Useat myös päättää aloittaa kuntoilun syksyllä "kesäkilojen" jälkeen (minä mukaanlukien...). Sporttifiilikseen en oo vielä päässyt, mutta näin syksyn tullen mun sisäinen askartelijani on kuitenkin herännyt! Pitkästä aikaa. :-D Pienempänä olin kovakin askartelemaan kaiken piirtelyn ja maalailun ohella. Muistan kun äiti osti mulle ekat omat pikku-Fiskarssit!

Vuosien mittaan into on vaan hiipunut ja hiipunut satunnaisia synttärikortteja ym. lukuunottamatta. Mutta nyt, tänä syksynä, homma on taas alkanut kiinnostaa! To do -listalla on ainakin neljä pakko tehdä - juttua, ja yhtä näistä oonkin jo aloitellut...


Moni varmaan arvaa jo tästä, mitä on tulossa! Ja Instagramissa mua seurailevat ovatkin jo nähneet puolivalmiin projektini.


Tarkoitus olisi siis saada ihanat joulutunnelmavalot meiän partsille. Juu, Tokmannilta varmaan saisi samanlaisia about kympillä, mutta on toi näpertely vaan aika kivaa pitkästä aikaa!

Valmista pallovalosarjaa ette vielä tässä postauksessa nää, koska multa loppui paperinaru kesken. 



Sen lisäksi että noiden tekeminen on kivaa, se on kans helppoa! Vaikein vaihe oli puhaltaa noita vesi-ilmapalloja, onneks T oli kotona ja jeesasi. :-D Ilmapallojen lisäksi tarvitaan paperinarua, tai oikeastaan ihan mitä vaan narua. Mä ostin Ikeasta kolmen kerän HEMSMAK-setin, se maksoi vitosen. Käytän niistä vaan valkosta ja beigeä, mukana oli myös musta joka olikin vähän erilaista matskua. Siitä keksin sit jotain muuta. ;-)

Kun boltsit oli puhallettu, sudin ensin pallon pintaan vähän Erikeepperi-vesi-seosta (1:1) ja aloin kieputella ja aina välillä sudin vähän lisää ja lopuksi vielä valmiin kerän päälle yksi kerros.


Tossa pallossa on ehkä hieman liikaa liimaa, mutta se onneksi kuivaa läpinäkyväksi ja sitä saa kynsisaksilla hyvin siistittyä. Pallerot kuivui yön yli kelmun päällä ja sit ei muuta ku poks pallot puhki ja pois jostain rakosesta! Tänään kiinnitän ne ohuen ohuella rautalangalla LED-valosarjaan, joka on mulla kans jo valmiina. Mulla olis huomenna työpäivä, mutta pakko ehkä käydä tänään nopsaan hakemassa lisää sitä narua. :-D 12 valon SÄRDAL-sarja (myös Ikeasta) maksoi 4 euroa ja toimii pattereilla. LED-valot ei kuumene olleskaan ja niillä on tosi pitkä paloaika, joten ne on just buenot tähän hommaan.



Palaillaan sit valmiin systeemin kanssa! :-) 



T. Hanna


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti